Wednesday, December 15, 2010

Tidak relevan sama sekali.

* Tajuk entri tiada kena mengena dengan semua ni, kecuali yang di rangkap terakhir ==

Biasa lah, hidup ada pasang surutnya. Kadang-kadang kita di atas kadang-kadang kita di bawah.
Aku dah rasa semuanya, di atas di bawah di belakang tapi *alhamdulillah aku masih bisa kuatkan diri hadapi semuanya. Setiap manusia pasti ada perasaan seperti mana yang engkau rasa tu. Aku juga tak pernah lari dari perasaan macam tu. Tapi aku tetap senyum lebar depan kauorang. Aku nak jadi kuat, biar tiada siapa boleh fikir aku ni lemah.

Hati kaorang-kauorang telah menjadi tugas aku untuk jaga semuanya. Aku rasa aku dah jaga sehabis baik.
Aku dah sama rata kan semuanya tapi tak tahu lah jika masih ada lagi yang tak berpuas hati. Aku pun tak faham kadang-kadang setiap fikiran kauorang. Aku memang tak boleh baca fikiran semuaorang tapi aku dah cuba faham semuanya. Kadang-kadang aku penat untuk sempurnakan semuanya, maklum lah aku juga manusia biasa. Kita semua sama. Bila terlebihkan sedikit yang sana, yang sini terasa. Pabila terlebihkan sikit yang sini, yang sana pulak masam. Aku tak sempurna, mungkin ada juga salah silap aku yang tak dapat aku nampak dengan mata kasar sendiri. Tapi, apa-apa pun aku dah cuba okay?

Yang ini mungkin memang aku tujukan untuk engkau. Sudah lama aku pendam, sudah lama aku nak perkatakan tapi mungkin aku tak berkesempatan. Hanya disini saja aku mampu bicara. Kau tidak pernah sama sekali disisihkan, kau disayangi semua. Itu hanya mainan perasaan kau. Kau yang buat diri kau disisihkan padahal semuaorang cuba untuk bersama kau dalam segala yang kita lalui dengan teman-teman yang lain. Aku diam kadang-kadang tandanya aku tak bisa bertindak, mungkin juga aku dah mati akal.

No comments:

Post a Comment